.

Minun maailmani aukeaa rappusiltani... Siihen osuu aamun aurinko, piiskaa sateen pisarat, kasaa taivaan lumet. Niiden kautta minä tulen ja lähden. Niillä minä istun päivän vapaat, luon piirroksena mieleeni unelmani. On ne sitten pieniä tai suuria, mutta toteutuakseen ne vaativat aina töitä. Näin minä työstän puutarhani, elämääni ja haaveitani..

12. lokakuuta 2011

Turhautuminen siivoukseen

Tiedättekö, jos saisin yhden asian muuttaa tällä hetkellä elämässäni... Minä haluaisin siivoojan joka kävisi kerran viikkoon tekemässä perussiivouksen. Minun termillä perussiivous käsittää  imuroinnin, pölyjen ja peilien pyyhinnän sekä lattioiden pesun. Myös ikkuna pinnat jos niissä on näkyviä jälkiä - meillä meinaa aina sohvan selkänojan kohdalla olemaan pieniä nenän kuvia akkunassa, kun koiruus pötköttelee selkätyynyllä päivät ja kattelee akkunasta pikkulintuja :)

Olisi mahtava jos elämä olisi sellaisissa uomissa että sellainen palvelu olisi mahdollista tilata. Kuinka paljon omaa vapaa-aikaa jäisi enemmän kaikkeen kivaan omaan pikku puuhasteluun. Minä kyllä tietäisin, mitä kaikkea kivaa tekisin. Melkein aina siivous menee ns. oman ajan edelle. Pystyisin enemmän askartelemaan, touhuamaan koirien kanssa, käymään hölkkälenkillä ja vaikkapa leipomaan! Mutta aina kun kämppä on hiukankaan sekaisin, aina pitää ajatella, että "ensin siivotaan ja jos sitten jää aikaa"....Että minä inhoan tuota ajatusmaailmaa!

Ja minä kun haluan, että koti on aina melkeimpä priima kunnossa. En kestä, en pysty, en kykene toimimaan jos näen pölyä, villakoiria tai hiekkaa jossakin. Haluan, että on puhdasta ja nättiä :) On mukavampi tällöin myös tepsutella lattialla paljain varpain...Ja hetken kuluttua kaivella kaapista villatöppöset jalkahan, kun nykeröitä alkaa palelemmaan!

Mutta todella, tämä olisi niin sanottu satsaus omaan itseen. Toiset syytää rahansa kuntosalille, mutta minä syytäisin siivousfirmalle, jotta pääsisin koirien kanssa "ilmaiseksi lenkille".

Huomatkaa kaikessa -isi- muoto. Valitettavasti.

Ei kommentteja: