.

Minun maailmani aukeaa rappusiltani... Siihen osuu aamun aurinko, piiskaa sateen pisarat, kasaa taivaan lumet. Niiden kautta minä tulen ja lähden. Niillä minä istun päivän vapaat, luon piirroksena mieleeni unelmani. On ne sitten pieniä tai suuria, mutta toteutuakseen ne vaativat aina töitä. Näin minä työstän puutarhani, elämääni ja haaveitani..

26. lokakuuta 2011

Tekosyitä

Nyt on syysloma. En tiedä onko se edes ansaittu, koska eihän koulussa kerennyt olla kuin 3vkoa. Mutta tarkoitukseni olisi ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä pois kaikki etätehtävät  jotka on jo saatu. Olisipa sitten kohta muutama pikkustressi vähemmän :) Mieskin pyörii Rovaniemen korkeuksilla työreissulla avaamassa myymälää, joten mitäpä parempaakaan tekemistä minulla olisi? -hih- Minähän se olen haka keksimään kaikkea muuta tehtävää kuin sitä mikä olisi järkevintä. Kummasti koirien turkeille on uhrattu enemmän aikaa, suunnitteilla iltapäivälle pidempi lenkki niiden kanssa, etsitty keittokirjasta maukkaimman kuuloinen kukkakaalikeiton-ohje; sitä voisi kokeilla illasta ja tietenkin nyt juuri kiinnostaa älyttömästi toisten blogit! :D No, on kirjat jo viereen nostettu!

Tässä lomalla olisi tarkoitus kuunnella pienen oman sisimpäni ääntä. Tarkoitus olisi saada kirjoitettua myös pääsykokeiden ennakkotehtävä valmiiksi. Tai oikeammin tämä on pakko tehdä, koska pääsykokeet ovat ensi tiistaina Kajaanissa ja seuraavana päivänä Rovaniemellä. En tiedä miten ihmeessä jaksan ajaa nuo matkat, koska en todellakaan pidä pitkän matkan ajamisesta! Mutta minun pitäisi ratkaista tai oikeammin muuttaa haluni sanoiksi paperille: Miksi haen sosiaali-ja terveysalalle? Mitä merkitystä koulutuksellani, työkokemuksellani tai harrastuksillani on alalle hakeutumisessa? Miksi haen opiskelemeen juuri nyt? Mitä vahvuuksia minulla on sosiaali-ja terveysalalle? Millainen oppija olen? Kyllä, olen hakenut myös muihinkin kouluihin jota nyt käyn. Olen hakemassa ammattikorkeaan Sosiaali-ja terveysalalle ja toivottavasti en haukkaa liian isoa palaa. Kauhulla olen lukenut netistä kuinka erityyppisiä pääsykokeet voivat olla kyseiselle alalle, mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)

Tällä alalla olisi ainakin satavarmasti töitä. Oikeastaan  mikä olisi parasta niin edellinen koulutukseni ei menisi hukkaan. Olen koulutukseltani Liikunnanohjaaja (AMK) erikoistunut soveltavaan liikuntakasvatukseen ja valmistunut Rovaniemeltä. Itse koulu oli mahtava, vaativa, mutta paljon antava ja opiskelu oli haastavaa. Koulu vaati itseltä henkisesti paljon, mutta fyysisesti vielä enemmän! Kaiholla muistelen sitä aikaa :) Mutta kuitenkin vaikka opiskelu liikunnanohjaajaksi oli ihanaa aikaa, se ei todellakaan tarkoita sitä, että saa töitä alalta. Alan töitä olisi tarjolla etelä-suomessa, mutta en halua muuttaa sinne! Pohjoisessa tarjolla olisi pieniä pätkiä ja palkka mitään sanomaton, joten jotain on keksittävä. Nyt olen mielestäni löytänyt ratkaisun, kumpa pääsisin sinne minne haluan.

Nyt hommiin, jotta jotain saisi edes aikaiseksi.

2 kommenttia:

elämäni matkat... kirjoitti...

Kiitos visiitistä blogiini, piti heti tulla tsekkaamaan että kuinka korkealla asustat kun ei ole yhtään lehtiä, täällä kun niitä vielä puissa riittää.
Tsemppiä ennakkotehtäviin. Sun liikunnanohjaajan koulutus on mitä mainioin yhdistelmä sosiaali- ja terveyspuolen tutkintojen kanssa! Toivottavasti saat mieluisan opiskelupaikan ja todella, alalla löytyy töitä. Olen ite sh AMK, joten tiedän kokemuksella ainakin tämän Tampereen tilanteen:)

-MiuTau- kirjoitti...

Virallisesti nuppineula on kartalla kohdassa -Muhos-
:)