.

Minun maailmani aukeaa rappusiltani... Siihen osuu aamun aurinko, piiskaa sateen pisarat, kasaa taivaan lumet. Niiden kautta minä tulen ja lähden. Niillä minä istun päivän vapaat, luon piirroksena mieleeni unelmani. On ne sitten pieniä tai suuria, mutta toteutuakseen ne vaativat aina töitä. Näin minä työstän puutarhani, elämääni ja haaveitani..

28. lokakuuta 2011

Pieniä pähkinöitä tippuu lattialle...Joulu saapui jo meidän kaappeihin..

Hiljaa, hiljaa päivät kuluu. Malttamattomana mieli jo on, mutta tänään taas askeleen lähempänä. Joulu. Minä ostin joulukuusen tänään! Tiedän, nyt siellä moni ajattelee, että sehän on muovikuusi! Eihän se ole kuusi eikä mikään; tai näin minä ainakin ennen tähän saakka olen ajatellut. Olen joka joulu halunnut omaan kotiin joulukuusen, mutta en ole sitä saanut. Olemme aina olleet vanhemmillani, niin joulupyhien jälkeen täällä ei odottaisi enää kuin kuiva kuusenranka ja neulaset kasassa lattialla...

Mutta tänään siis Bauhausissa hajosin ihan pähkinöiksi; sinne oli tullut jo vaikka mitä joulukivaa! Noh, kuusethan sieltä ensimmäisenä silmiin loisti, kun se mielenpäällä oli ollutkin. Niitä minä sitten hipelöimään ja kärryynhän päätyi tummanvihreä 240cm korkea kuusi. Ja nyt paketti odottaa varastossa malttamattomana, että joko saan kasata sen? Noh, jahka maltan vielä hetkisen pitää paketin kasassa...:)

Ainut miinuspuoli tässä kuusi asiassa on, että se ei tuoksu. Minun täytyy varmaan korvata sen luoma jouluntuoksun aukko paistamalla tuplamäärä pipareita ja kinkkuja, keitellä glögiä jne. Eihän kuusen tuoksun uupuminen voi viedä koko joulutunnelmaa alas, eihän? Kysyy ihminen joka ei ole joulua viettänyt ennen muovisen kapistuksen kanssa...hmm..

Ja älkää luulko, että tämä joulushoppailu jäi tähän. Mukaan lähti kahdet joulukuusen valot, jotka meillä kylläkin päätyvät ikkunaan mummoni laittamalla tavalla lapsuudessani. Ulos löysin myös kolmet valosarjat ja tietenkin sitten viisi ajastinta pistorasioihin, ettei sähköä kulu liikaa. Yritetään säästää edes jossakin kun tuo shoppailu muuten tulee niin kalliiksi :) Ja tietenkin kuuseen löytyi myös kivat violetit pallotkin. Ai, miksi violetit? No siksi kun olen repinyt jo valmiiski stressiä siitä mitenkä saan olohuoneesta harmoonisen kokonaisuuden kun sohva on muuten musta paitsi selkätyynyt on violetit. Minä en voi kuvitellakaan, että se olisi oma yksittäinen väri pilkku violettia muutoin joulusisustuksessa. Tiedän, olen melkeimpä hysteerinen asian suhteen ja nipokin jos en edes itse keksi asunnossa miksi joku väri on siellä! Kaikelle pitää olla pari ja koko talosta täytyy löytyä värien puitteissa punainen lanka. Huoneet eivät voi olla mielestäni toisistaan täysin poikkeavia ja niin ettei mitään yhdistävää tekijää löydy! (piste)

Sitten jos joku kaipaa vielä kukkasipuleita keväälle, kipa kapi Bauhausiin. Siellä myötiin loppuja settejä 2€ laatikko, sis.100 kukkasipulia!!!!! Ja arvatkaa vaan päätyikö näitä sitten meikän mukaan..Joo-oh, olen pylly pystyssä kykkinyt sitten taas tänään lapion kanssa tuolla pitkin pihamaita ja piilotellut näitä omia pieniä aarteitani :) Ja keväällä en varmana muista minne kaikkialle olen niitä kuokkinut, joten jos ne eivät päädy myyrien jouluruuiksi niin sitten on mukavia pieniä väriylläreitä tontilla :)

Ja tottakai näihin muihinkin tuholaisiin täytyy talveksi varautua. Jänöjusseista ei tontillamme ole vaaraa näin kesällä kun koira-aita kiertää ja suojaa tonttia. Odotapas vaan jos lunta tulee yhtä paljon kuin viime vuonna, niin johan alkaa pari ison, laiskan pulskeaa jänistä kipittelemään tuolla hankien päällä ja joen jäätä pitkin hipumaan kohti miun omena-ja kirsikkapuita. Mutta -hähähhää- nyt on lopuillekin ostettu suojaverkot! Ja havupuillekin ostin myös varjostuskankaat, jottei poloiset kevättalvella rusketu/ kuivu kun aurinko alkaa sulattaa lunta ja maa on edelleen jäässä ja kasvi poloiset eivät saa vielä juurillaan vettä maasta. Niin ompas huput heittää päälle ja pitää sitten vaikka leikkiä kasvien ns. pompelipossu tulee leikki :)

Ei kommentteja: