.

Minun maailmani aukeaa rappusiltani... Siihen osuu aamun aurinko, piiskaa sateen pisarat, kasaa taivaan lumet. Niiden kautta minä tulen ja lähden. Niillä minä istun päivän vapaat, luon piirroksena mieleeni unelmani. On ne sitten pieniä tai suuria, mutta toteutuakseen ne vaativat aina töitä. Näin minä työstän puutarhani, elämääni ja haaveitani..

2. elokuuta 2011

Onko teillä käynyt; Meillä' kesä kävi kylässä!


Pelkoni ei toteutunut, minun kasvimaalla kasvetaan ja voidaan hyvin! Purjo kasvaa kovasti, empä olisi uskonut kun istutin ne mitätttömät taimet, että ne jää henkiin. Samassa laatikossa kasvaa myös basilikaa ja olen tehnyt jopa ihan itse pestoa ja montaa päivää valmis tuotos ei kaapissa ollut kun se oli syöty; hups :DPorkkanat. Oikea rivi on ns. aikaista porkkanaa, kuuluuko sen olla noin paljon pienempi kuin ns.myöhäisen porkkanan?


Pottu saatiin kuin saatiinkin maahan kesäkuun lopussa ja sieltä se on vain noussut! Edessä kasvaa 3penkkiä sipulia ja hyvin kerkeävät vaikka maahan pääsivät vasta heinäkuun puolella :)

ja tänään löytyi perunan ensimmäinen kukka :D

Sitten kesäkuun puolen välin paikkeilla alkoi terassin teko talkoot...Isoimpia projekteja oli tehdä tämä hillitön terassi keittiön ikkunan alle.Raksu siinä iltapuhteita hommailee :) 
Ja onneksemme saimme tätä reilu 5metristä uritettua kestopuuta ruskeana.

VALMIS!! Terassin keskellä ei ole saumoja kun lauta on juuri oikean mittaista! Minä niin tykkään siitä :)



Toukokuussa kaadetut ja halotut pinot on kirjiamellisesti laitettu -halki, poikki ja pinoon-

Ja kun puu kasa väistyi, niin mikä tuli alta esiin: KÖYHÄNMIEHEN GRILLIKOTA! ja tottakai minä heti makkarat nuotiolla hönkään paistamaan :D



Kulmaperspektiiviä..

Keväällä saimme myös linnunpöntön puuhun saakka.


Aurinko, jos hiukan uskaltaisi kurkata...

Lämpöä ja tyyntä, iltaauringon kylpiessä.
Pyydän hiljaiseloa anteeksi, mutta kesä on ollut kylässä niin olen viettänyt sen kanssa aikaa...Mutta nyt ajattelin hiukan valoittaa teillekin mitä tontillamme on tapahtunut viimeisinä viikkoina. Olemme saaneet joitain aikaiseksikin, hitaasti ja varmasti ja mahdottoman moni asia odottaaa viel' senkin jälkeen toteutusta. Seuraavia projekteja varten odottelenkin jälleen lisä kuormaa kiviä sekä multaa ja tietenkin sukulaisiakin täytyy asioilla vaivata joten taimia olen menossa hakemaan ja olen hakenutkin. Appiukon kanssa olisi tarkoitus myös peräkärrykuormallisia hakea katetta, tulee hiukan halvemmaksi kuin säkkikaupalla ostaa kaupasta!

Olisi tarkoitus tehdä talon kivijalan vierus loppuun, istuttaa etupihalle lisää syreenin taimia sekä saada katekankaat ja katteet niiden juurelle niin helpottuu taasen tuo nurmikon hoito. Sitten pitäisi saada etupihan vieraspaikan pensasalue näyttämään jollekin..Takapihalla pitäisi vielä laajentaa puoliympyrä kukkapenkkiä isommaksi nyt kun terassi ja raput ovat valmiit takapihalla...ja sitten jos ei lumi ole vielä satanut maahan niin pääsen jo vihdoin jokirannan kimppuun! Sitä odotan niin innolla!!! Mutta siitä lisää myöhemmin :)

Ei kommentteja: